Wat is Helpdesk Digitale Zorg?
Helpdesk Digitale Zorg biedt ondersteuning aan patiënten van de regio Gooi en omstreken bij digitale zorg. Alle niet-medisch inhoudelijke vragen rondom digitale zorg kunnen gesteld worden bij Helpdesk Digitale Zorg. Denk aan hulp bij het inloggen, zelfmetingen, videobellen of DigiD.
De servicemedewerkers van Helpdesk Digitale Zorg hebben inhoudelijke kennis over de digitale toepassingen van die gebruikt worden in onze regio. Daarnaast hebben ze alle tijd voor de patiënten. En belt iemand vaker? Ook dat is geen enkel probleem! Helpdesk Digitale Zorg is er voor de patiënten, zodat ook zij van de voordelen van digitale zorg profiteren.
Medewerkers kunnen geen (persoonlijke) gegevens inzien en kunnen ook geen afspraken wijzigen. Dit is belangrijk om te benadrukken bij patiënten bij het wijzen op Helpdesk Digitale Zorg.
Bereikbaarheid
Helpdesk Digitale Zorg is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 085-1304575. Als patiënten buiten deze tijden bellen (ook in het weekend), dan worden zij de volgende werkdag teruggebeld met de vraag of er nog hulp gewenst is.
Patiënten kunnen ook mailen naar info@helpdeskdigitalezorg.nl of vragen stellen via de chat op www.helpdeskdigitalezorg.nl/rhogo
Door de ondersteuning van Helpdesk Digitale Zorg willen we de zelfredzaamheid van deze groep patiënten vergroten. En kan de huisarts en zijn medewerkers zich richten op hun kerntaak, namelijk het verlenen van de best mogelijke zorg.
Patiënten informatie
Patiëntenflyer
Download via onderstaande link de flyer met patienten informatie. Deze flyer is bijvoorbeeld op uw website te gebruiken om patienten op de hoogte te brengen van het bestaan van Helpdesk Digitale Zorg.
Helpdesk Digitale Zorg Patiëntenflyer
Websitebanner
Onderstaand een voorbeeld van een websitebanner die op de praktijk website geplaatst kan worden. Wil je deze banner ook voor jouw website? Mail dan naar: geldtmeijer@rhogo.nl dan zorgen we voor een banner met jouw praktijknaam.
Verwijzing RHOGO pagina van HDZ
Daarnaast zien we in de praktijk dat het goed werkt om de verwijzing naar helpdeskdigitalezorg.nl/rhogo op de praktijkwebsite te zetten. Dit kun je het beste doen onder ‘contact’ en onder ‘eConsult’ en ‘uw dossier’. Patienten vinden hier alle handleidingen en relevante informatie in één overzicht. Daarnaast vindt men hier de mogelijkheid om te chatten (reactie binnen één uur). Op deze manier kunnen we onze patiënten helpen de stap naar digitale zorg te zetten!
Wachtkamerschermen
Er zijn diverse wachtkamerscherm documenten beschikbaar, met contactgegevens van Helpdesk Digitale Zorg. De praktijk kan zelf kiezen welke versie van het scherm wordt gebruikt.
Download wachtkamerschermen
Video Wachtkamerschermen
Ook is er een korte video, speciaal voor wachtkamerschermen. Deze kan kant en klaar gebruikt worden.